اخبار

1396/12/10

عملیات اجرایی فاز نخست بندر پارسیان واقع در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان ساعتی پیش آغاز شد.
فاز نخست بندر پارسیان دارای 4 پست خواهد بود و ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه آن 9 میلیون تن تعریف شده است.
بندر پارسیان قرار است در 4 فاز به ظرفیت تخلیه و بارگیری 40 میلیون تنی در سال برسد و در فاز نهایی 11 پست اسکله كالاهاي عمومي، یک پست اسکله كانتينري، یک پست اسکله فله مایع،5 پست اسکله فله خشک و یک پست اسکله کالای عمومی/کانتینری ایجاد خواهد شد.
منبع خبر : کانال وزارت صنعت ، معدن و تجارت

1396/11/8

همزمان با سفر رییس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود؛
همزمان با سفر دکتر روحانی و محمد شریعتمداری به استان هرمزگان 7 پروژه تولیدی صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری ریالی 8 هزار و 489 میلیارد ریال و ارزی 170 میلیون یورو و در مجموع 17 هزار و 737 میلیارد ریال و با اشتغال یک هزار و 62 نفر در این استان به بهره برداری می رسد.
در این سفر فاز نخست شرکت صبا فولاد خلیج فارس با حضور رییس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت با ظرفیت تولید ۱.۵میلیون تن آهن اسفنجی (بریکت گرم) با اشتغال 283 نفر مستقیم به بهره برداری خواهد رسید. میزان سرمایه گذاری این پروژه ۶ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال است که با سرمایه شرکت سرمایه گذاری و صندوق بازنشستگی کشوری انجام شده است و با پیشرفت ۱۰۰ درصد در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس قرار دارد. با راه اندازی این طرح شاهد افتتاح اولین واحد تولید بریکت گرم (HBI ) با رویکرد صادراتی در استان هرمزگان خواهیم بود.
همچنین ۶ پروژه و طرح صنعتی و معدنی دیگر به همت بخش خصوصی، با سرمایه گذاری ۱۱ هزار و ۱۵ میلیارد ریال در سطح این استان مورد بهره برداری قرار می‌گیرند که با بهره‌برداری از آن‌ها زمینه‌ اشتغال برای ۷۷۹ نفر در سطح این استان فراهم می‌شود. این پروژها شامل طرح‌های تولیدی و صنعتی شامل فرآوردهای نفتی سیه فام تولید کننده انواع قیر، شرکت معماران تجارت آفتاب تولید هیدروکربن های سبک وسنگین ، شرکت پترو پاسارگاد هرمزگان تولیدی انواع قیر ، آغاز عملیات کلنگ زنی شهرک صنایع دریایی، پروژه ژئوفیزیک هوایی و همچنین آغاز بهره برداری بندرگاه منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان هستند.
منبع خبر : کانال وزارت صنعت ، معدن و تجارت